FacebookTwitterYouTubeIstagramRSS

Dobra rada dla wszystkich kierowców

Pamiętajmy, że sprawdzając temperaturę, zwłaszcza na godziny nocne, do przewidywań należy zastosować poprawkę. Ponieważ wszelkie temperatury zawsze (zgodnie z normami meteorologicznymi) podaje się dla wysokości klatki meteorologicznej, czyli dla 2 metrów, to nie można ich stosować prognozując temperaturę przy gruncie.

Fot. TwojaPogoda.pl
Fot. TwojaPogoda.pl

Goła ziemia często jest o kilka stopni zimniejsza od powietrza, a więc zamarza szybciej i może się zdarzyć tak, że padający deszcz będzie zamarzać, mimo, że temperatura powietrza będzie dodatnia. Asfaltowa nawierzchnia drogi zwykle jest cieplejsza od powietrza, zaś betonowa chłodniejsza. To również ma olbrzymie znaczenie dla zachowania bezpiecznych warunków jazdy. Kierowcy powinni się sugerować temperaturą panującą przy gruncie, w miejscu styku opon z podłożem, a nie temperaturą powietrza. Jeśli więc temperatura powietrza będzie na plusie, podłoże może być wychłodzone poniżej zera, może być więc śliskie i niebezpieczne.

prognoza polsat news