1 września 2003, 00:00

Potężna asteroida zagraża Ziemi

Amerykańscy astronomowie odkryli dużą asteroidę, która za kilkanaście lat może znaleźć się blisko Ziemi. Obiekt oznaczony jako 2003 QQ 47, ma średnicę jednego kilometra. Gdyby się zderzył z Ziemią, co zdaniem Amerykanów jest możliwe około 2014 roku, mógłby zniszczyć całą planetę. Astronomowie uspokajają jednak, że prawdopodobieństwo kolizji jest jak jeden do miliona, a po dalszych obserwacjach może się okazać jeszcze mniejsze. Jak mówi brytyjski astronom profesor David Hughes, na razie jest jednak zdecydowanie za wcześnie na jakiekolwiek dokładne obliczenia. "Amerykanie obserwują tę asteroidę dopiero od 7 dni, a pełną orbitę zatacza ona w mniej więcej 4 lata. Wydaje mi się, że na razie mówienie o jakiejkolwiek kolizji jest zupełnie bezpodstawne". Obiekt porusza się z prędkością 30 kilometrów na sekundę.

Dzisiaj, 12:17

thumbnail

Zaskakujący raport na temat suszy rolniczej panującej w Polsce

Dzisiaj, 10:25

Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa (IUNG) opublikował właśnie kolejny raport na temat suszy rolniczej panującej w naszym kraju. Dane mogą zaskakiwać. Czy czeka nas pogłębianie się suszy, a może jej ustępowanie? Sprawdźmy raport i prognozy pogody.

thumbnail

Promieniowanie UV największe w tym roku. Jak się opalać?

Dzisiaj, 08:47

Przed nami słoneczne dni, które wielu z nas przeznaczy na kąpiel słoneczną. Opalenizna to dla wielu Polaków punkt numer jeden podczas sezonu letniego. Nie każdy jednak wie jak się opalać, aby nie zrobić sobie krzywdy.

thumbnail

Ekstremalna akcja ratownicza na biegunie płd.

Dzisiaj, 07:36

Pierwsza taka w historii akcja ratownicza odbyła się na biegunie południowym. Dwoje pracowników amerykańskiej stacji polarnej im. Amundsena-Scotta poważnie się rozchorowało. Musieli oni jak najszybciej trafić do szpitala w Ameryce Południowej.

thumbnail

W weekend falę upałów zakończą groźne nawałnice

Front burzowy z zachodniej Europy zmierza w naszym kierunku. Zakończy pierwszą ogólnopolską falę upałów. Zanim jednak nastąpi spore ochłodzenie, czekają nas nawałnice, które mogą okazać się równie niszczycielskie, co we Francji, Holandii i Niemczech.