1 września 2003, 00:00

Potężna asteroida zagraża Ziemi

Amerykańscy astronomowie odkryli dużą asteroidę, która za kilkanaście lat może znaleźć się blisko Ziemi. Obiekt oznaczony jako 2003 QQ 47, ma średnicę jednego kilometra. Gdyby się zderzył z Ziemią, co zdaniem Amerykanów jest możliwe około 2014 roku, mógłby zniszczyć całą planetę. Astronomowie uspokajają jednak, że prawdopodobieństwo kolizji jest jak jeden do miliona, a po dalszych obserwacjach może się okazać jeszcze mniejsze. Jak mówi brytyjski astronom profesor David Hughes, na razie jest jednak zdecydowanie za wcześnie na jakiekolwiek dokładne obliczenia. "Amerykanie obserwują tę asteroidę dopiero od 7 dni, a pełną orbitę zatacza ona w mniej więcej 4 lata. Wydaje mi się, że na razie mówienie o jakiejkolwiek kolizji jest zupełnie bezpodstawne". Obiekt porusza się z prędkością 30 kilometrów na sekundę.

Dzisiaj, 20:11

Poznaj 12 zupełnie nowych chmur. Ich zdjęcia zapierają dech

Dzisiaj, 11:47

Na łamach opublikowanego wczoraj Międzynarodowego Atlasu Chmur znalazło się aż 12 obłoków, które dotąd nie zostały jeszcze opisane, nie miały też swoich nazw. Niektóre zaobserwowano po raz pierwszy całkiem niedawno. Zobaczcie na zdjęciach jakie są piękne.

thumbnail

Końcówka marca będzie bardzo ciepła i słoneczna

Dzisiaj, 09:35

Chociaż kalendarzowa wiosna rozpoczęła się kilka dni temu, to jednak w pełni jej powiewów nie mogliśmy jeszcze poczuć. To się zmieni na początku przyszłego tygodnia, gdy spodziewamy się dużego ocieplenia, a do tego pogodnego, błękitnego nieba w całej Polsce.

Koniec ze zmianą czasu? Tego chcą posłowie PiS i Kukiz

Dzisiaj, 08:11

Posłowie PiS i Kukiz'15 wyszli z inicjatywą skończenia ze zmianą czasu. Według nich z tego archaicznego rozwiązania żadnej oszczędności energii już nie ma. Rodzi się jednak istotne pytanie, w którym czasie powinniśmy zostać, zimowym czy letnim? Bez różnicy? Otóż nie!

Historia meteorologii od Talesa z Miletu aż po superkomputer

Obchodzony dzisiaj Światowy Dzień Meteorologii to wyśmienity moment, aby przyjrzeć się temu, jak wyglądało przewidywanie pogody lata temu i co się od tamtego czasu zmieniło. Przy okazji powspominamy największe telewizyjne ikony polskiej prognozy pogody.