1 września 2003, 00:00

Potężna asteroida zagraża Ziemi

Amerykańscy astronomowie odkryli dużą asteroidę, która za kilkanaście lat może znaleźć się blisko Ziemi. Obiekt oznaczony jako 2003 QQ 47, ma średnicę jednego kilometra. Gdyby się zderzył z Ziemią, co zdaniem Amerykanów jest możliwe około 2014 roku, mógłby zniszczyć całą planetę. Astronomowie uspokajają jednak, że prawdopodobieństwo kolizji jest jak jeden do miliona, a po dalszych obserwacjach może się okazać jeszcze mniejsze. Jak mówi brytyjski astronom profesor David Hughes, na razie jest jednak zdecydowanie za wcześnie na jakiekolwiek dokładne obliczenia. "Amerykanie obserwują tę asteroidę dopiero od 7 dni, a pełną orbitę zatacza ona w mniej więcej 4 lata. Wydaje mi się, że na razie mówienie o jakiejkolwiek kolizji jest zupełnie bezpodstawne". Obiekt porusza się z prędkością 30 kilometrów na sekundę.

thumbnail

Relacja na żywo: Najnowsze wieści przez całą dobę

Dzisiaj, 20:08

thumbnail

Miesięczna norma opadów w dobę. Rzeki wzbierają

Dzisiaj, 09:36

Były tropikalny huragan Gonzalo w niektórych regionach kraju przyniósł w ciągu tylko jednej doby tyle deszczu, ile normalnie powinno spaść przez cały październik. Jednak nie wszędzie padało aż tak obficie. W części Polski posucha nie chce odpuścić.

thumbnail

Dziury na Syberii są związane z Trójkątem Bermudzkim?

Dzisiaj, 08:27

Według rosyjskich naukowców gigantyczne dziury w ziemi, które odkryto w ostatnim czasie na Syberii, są ściśle związane z innym tajemniczym zjawiskiem, spędzającym sen z powiek badaczom od dziesiątek lat. Mowa o Trójkącie Bermudzkim. Co łączy te fenomeny?

Superwulkan budzi się w Korei Północnej i grozi kataklizmem

Dzisiaj, 07:08

Wulkan Pektu-san w Korei Północnej jest na granicy erupcji. Tysiąc lat temu pokrył Półwysep Koreański ponad metrową warstwą popiołu. Dzisiaj może zgotować Koreańczykom prawdziwe piekło i... obalić reżim Kim Dzong Una.

Pogoda w Europie szaleje. Wichury, powodzie i śnieżyce

Od Wysp Brytyjskich przez Niemcy i Polskę po Rosję pogoda pokazuje swoje najbardziej złowieszcze oblicze. Padają ulewne deszcze, na morzu szaleje sztorm, wiatr osiąga huraganowe porywy, a od wschodu idzie zima z mrozem i śniegiem.