Zdjęcia roku z Teleskopu Hubble'a

30-12-2011, 01:32

Zdjęcia roku z Teleskopu Hubble'a

Zobacz więcej w kategorii: Wiadomości astronomiczne

2011 rok obfitował w odkrycia nowych gwiazd, planet pozasłonecznych, galaktyk i czarnych dziur. Zebraliśmy perełki, które uwiecznił Kosmiczny Teleskop Hubble'a. Większości z tych odległych światów nigdy nie ujrzymy na własne oczy.

To był niesamowicie ciekawy rok dla astronomów. Odkryliśmy najzimniejsze i najcieplejsze gwiazdy, nowe najbardziej odległe galaktyki, niewyobrażalnie wielkie czarne dziury i wreszcie planety bardzo podobne do Ziemi.

Jednym z okien na tajemnice Wszechświata był Kosmiczny Teleskop Hubble'a. Uwiecznił dla nas obiekty o których istnieniu nic nie wiedzieliśmy.

Niektóre obrazy wydają się, jakby zostały namalowane przez artystów, a jednak są prawdziwe i mienią się kolorami, jakie widzielibyśmy gołym okiem.

Jednak obiekty te znajdują się miliony i miliardy lat świetlnych od naszej planety, a to oznacza, że jeszcze długo, a być może i nigdy, nie będzie nam dane ich zobaczyć.

Dlatego tak cenne są dla nas i dla naukowców fotografie, dzięki którym może dowiedzieć się więcej o odległych nam światach. Oto kolekcja najpiękniejszych zdjęć z Teleskopu Hubble'a, wykonanych w mijającym roku.

Dane: Kosmiczny Teleskop Hubble'a / NASA.

15-latek przetrwał aż 60 stopni mrozu z niemal brakiem tlenu

Dzisiaj, 08:03

Czy można bez szkody na zdrowiu przetrwać przez wiele godzin w skąpym ubiorze na przeszło 50-stopniowym mrozie? Pewien 15-latek dowiódł właśnie, że człowiek potrafi znieść nawet ekstremalne warunki.

thumbnail

Dziś znów burzowo. Kiedy pogoda się na dobre uspokoi?

Dzisiaj, 05:50

Od kilku dni w wielu regionach Polski pada, grzmi i jest bardzo ciepło. Niestety taka zmienna aura bywa bardzo męcząca. Kiedy możemy liczyć na zdecydowaną poprawę pogody, więcej słońca i mniej opadów?

Zalążek trąby powietrznej nad Ziemią Łódzką

Mieszkańcy zachodniej części Ziemi Łódzkiej dzisiejszego popołudnia przeżyli chwile grozy. Nad ich głowami pojawił się zalążek trąby powietrznej. Wyglądał groźnie, ale żadnych szkód nie poczynił. Zobaczcie zdjęcie.

thumbnail

Grzmoty, deszcze, grad i silny wiatr. Śledź je na żywo

Dzisiaj w wielu regionach kraju pojawią się przelotne opady deszczu, burze, grad i porywisty wiatr. Zjawiska mogą być gwałtowne, może być więc niebezpiecznie. Śledźcie groźne zjawiska na żywo.

thumbnail

Wypalają działki, zatruwają powietrze. Możesz to zgłosić

22 kwietnia 2014, 11:32

Ruszyło bezprawne wypalanie łąk i pól. Nad polskimi wsiami i miastami zaczął się pojawiać toksyczny dym, który bardzo niekorzystnie wpływa na nasze samopoczucie i zdrowie. Jak można temu zaradzić?