30 grudnia 2011, 01:32

Zdjęcia roku z Teleskopu Hubble'a

2011 rok obfitował w odkrycia nowych gwiazd, planet pozasłonecznych, galaktyk i czarnych dziur. Zebraliśmy perełki, które uwiecznił Kosmiczny Teleskop Hubble'a. Większości z tych odległych światów nigdy nie ujrzymy na własne oczy.

To był niesamowicie ciekawy rok dla astronomów. Odkryliśmy najzimniejsze i najcieplejsze gwiazdy, nowe najbardziej odległe galaktyki, niewyobrażalnie wielkie czarne dziury i wreszcie planety bardzo podobne do Ziemi.

Jednym z okien na tajemnice Wszechświata był Kosmiczny Teleskop Hubble'a. Uwiecznił dla nas obiekty o których istnieniu nic nie wiedzieliśmy.

Niektóre obrazy wydają się, jakby zostały namalowane przez artystów, a jednak są prawdziwe i mienią się kolorami, jakie widzielibyśmy gołym okiem.

Jednak obiekty te znajdują się miliony i miliardy lat świetlnych od naszej planety, a to oznacza, że jeszcze długo, a być może i nigdy, nie będzie nam dane ich zobaczyć.

Dlatego tak cenne są dla nas i dla naukowców fotografie, dzięki którym może dowiedzieć się więcej o odległych nam światach. Oto kolekcja najpiękniejszych zdjęć z Teleskopu Hubble'a, wykonanych w mijającym roku.

Dane: Kosmiczny Teleskop Hubble'a / NASA.

thumbnail

Donald Trump zapowiada nową erę węgla. Co to oznacza?

Donald Trump podpisał dekret, który wycofuje Stany Zjednoczone z większości działań, które za rządów Obamy miały chronić środowisko naturalne. Tym samym nad odnawialnymi źródłami energii i globalnym porozumieniem klimatycznym zebrały się czarne chmury.

thumbnail

Prognoza miesięczna: Jakie są szanse na ciepły kwiecień?

28 marca 2017, 09:20

Od 2003 roku nie mieliśmy w Polsce zimnego kwietnia, który bardziej przypominałby przedwiośnie aniżeli prawdziwą wiosnę. To się jednak wkrótce zmieni, bo statystyce musi stać się zadość. Czy przed nami chłodny i mokry kwiecień? Sprawdźmy prognozę.

thumbnail

W połowie tygodnia popada i zagrzmi, ale czy się ochłodzi?

28 marca 2017, 08:43

Pogoda w ostatnich dniach marca nas wyjątkowo rozpieszcza. Jest słonecznie i ciepło, bo niemal 20 stopni w cieniu. Jednak w połowie tygodnia się to zmieni. Czekają nas deszcze, burze, porywisty wiatr i wahania ciśnienia. Czy temperatura mocno się obniży?

thumbnail

Oto naturalny i darmowy sposób na wykrywanie smogu

28 marca 2017, 08:06

Są ogólnodostępne, nic nie kosztują i w pełni naturalnie wykrywają smog. Mowa o porostach, organizmach które łączą w sobie grzyby i glony. Dzięki ich niezwykłym zdolnościom powstała nawet specjalna porostowa skala czystości powietrza.