Zdjęcia roku z Teleskopu Hubble'a

30-12-2011, 01:32

Zdjęcia roku z Teleskopu Hubble'a

Zobacz więcej w kategorii: Wiadomości astronomiczne

2011 rok obfitował w odkrycia nowych gwiazd, planet pozasłonecznych, galaktyk i czarnych dziur. Zebraliśmy perełki, które uwiecznił Kosmiczny Teleskop Hubble'a. Większości z tych odległych światów nigdy nie ujrzymy na własne oczy.

To był niesamowicie ciekawy rok dla astronomów. Odkryliśmy najzimniejsze i najcieplejsze gwiazdy, nowe najbardziej odległe galaktyki, niewyobrażalnie wielkie czarne dziury i wreszcie planety bardzo podobne do Ziemi.

Jednym z okien na tajemnice Wszechświata był Kosmiczny Teleskop Hubble'a. Uwiecznił dla nas obiekty o których istnieniu nic nie wiedzieliśmy.

Niektóre obrazy wydają się, jakby zostały namalowane przez artystów, a jednak są prawdziwe i mienią się kolorami, jakie widzielibyśmy gołym okiem.

Jednak obiekty te znajdują się miliony i miliardy lat świetlnych od naszej planety, a to oznacza, że jeszcze długo, a być może i nigdy, nie będzie nam dane ich zobaczyć.

Dlatego tak cenne są dla nas i dla naukowców fotografie, dzięki którym może dowiedzieć się więcej o odległych nam światach. Oto kolekcja najpiękniejszych zdjęć z Teleskopu Hubble'a, wykonanych w mijającym roku.

Dane: Kosmiczny Teleskop Hubble'a / NASA.

thumbnail

Prognoza 16-dniowa: Jaka pogoda podczas majówki?

Dzisiaj, 11:32

Końcówka kwietnia zapowiada się gorąco i słonecznie, jednak będą miejsca, gdzie minie również pod znakiem częstych i obfitych opadów oraz burz. Na początku maja szykuje się większe ochłodzenie.

thumbnail

Włosi w strachu przed erupcją groźnego wulkanu

Dzisiaj, 08:17

Naukowcy do końca lipca mają opracować plan ewakuacji mieszkańców włoskiego Neapolu, na wypadek erupcji podmorskiego wulkanu Campi Flegrei. Jego erupcja może zagrażać życiu aż 3 milionów ludzi.

thumbnail

Gdzie w Wielkanoc spadnie deszcz i może zagrzmieć?

Pogoda w tegoroczną Wielkanoc powinna dopisać, zamiast mrozu i śniegu, jak przed rokiem, będziemy mieć ponad 20 stopni w cieniu. Pojawią się jednak zjawiska, które mogą nam popsuć rodzinny spacer. Jakie?

thumbnail

Jak to możliwe, że człowiek wpływa na obfitość deszczu?

Na łamach pisma "Nature" opublikowano jedne z pierwszych badań, które tak szczegółowo opisują wpływ zmian klimatycznych na ekstremalne zjawiska pogodowe, powodujące straty materialne i śmierć wielu ludzi.

Potężne trzęsienie ziemi w Meksyku

18 kwietnia 2014, 17:29

Meksyk nawiedził w ostatnich godzinach jeden z najsilniejszych wstrząsów ziemi od początku tego wieku. Mieszkańcy, którzy przygotowują się do świąt, wpadli w panikę. Zakołysały się wieżowce w Mexico City.