30 grudnia 2011, 01:32

Zdjęcia roku z Teleskopu Hubble'a

2011 rok obfitował w odkrycia nowych gwiazd, planet pozasłonecznych, galaktyk i czarnych dziur. Zebraliśmy perełki, które uwiecznił Kosmiczny Teleskop Hubble'a. Większości z tych odległych światów nigdy nie ujrzymy na własne oczy.

To był niesamowicie ciekawy rok dla astronomów. Odkryliśmy najzimniejsze i najcieplejsze gwiazdy, nowe najbardziej odległe galaktyki, niewyobrażalnie wielkie czarne dziury i wreszcie planety bardzo podobne do Ziemi.

Jednym z okien na tajemnice Wszechświata był Kosmiczny Teleskop Hubble'a. Uwiecznił dla nas obiekty o których istnieniu nic nie wiedzieliśmy.

Niektóre obrazy wydają się, jakby zostały namalowane przez artystów, a jednak są prawdziwe i mienią się kolorami, jakie widzielibyśmy gołym okiem.

Jednak obiekty te znajdują się miliony i miliardy lat świetlnych od naszej planety, a to oznacza, że jeszcze długo, a być może i nigdy, nie będzie nam dane ich zobaczyć.

Dlatego tak cenne są dla nas i dla naukowców fotografie, dzięki którym może dowiedzieć się więcej o odległych nam światach. Oto kolekcja najpiękniejszych zdjęć z Teleskopu Hubble'a, wykonanych w mijającym roku.

Dane: Kosmiczny Teleskop Hubble'a / NASA.

thumbnail

Nie było cudu św. Januarego. Włochy czeka kataklizm?

Ostatni rok był dla Włochów ponury. Najpierw katastrofalne trzęsienie ziemi, a teraz zabójcza lawina. To jednak może być dopiero początek nieszczęść, ponieważ w Neapolu nie zdarzył się cud św. Januarego, co oznacza, że zbliża się jeszcze większy kataklizm. Jaki?

thumbnail

Zagłada Majów i Sumerów z tego samego powodu?

Sumerowie byli jedną z najstarszych i zarazem najbardziej rozwiniętych cywilizacji starożytnego świata. Zniknęli w równie tajemniczych okolicznościach, co Majowie. Naukowcy odkryli, co się z nimi stało i rzucili nowe światło na to, co czeka nas.

thumbnail

Prognoza 16-dniowa: Jaka pogoda do początku lutego?

22 stycznia 2017, 11:20

Czy ostatnia dekada stycznia będzie równie mroźna i śnieżna, co dwie poprzednie? A może czekają nas większe zmiany w pogodzie, ociepli się, a śnieg roztopi się? Czego możemy się spodziewać w pierwszym tygodniu lutego? Czy ferie będą udane? Sprawdźmy prognozę.

Pogoda na żywo: Niedziela, 22.01