23 lipca 2012, 01:35

Piękne zdjęcia z Teleskopu Hubble'a

NASA zaprezentowała zbiór najpiękniejszych zdjęć wykonanych w ostatnich latach przez Kosmiczny Teleskop Hubble'a. Przekonacie się sami, że urokiem Wszechświata po prostu nie można się nacieszyć.

Zdjęcia są naprawdę oszałamiające, ponieważ teleskop po ostatniej w historii naprawie otrzymał nowe oko, czyli nowoczesną kamerę, dzięki której obrazy mają niespotykaną jakość.

Kolekcję zdjęć otwiera mgławica planetarna NGC 2818 w gwiazdozbiorze Kompasu. Wygląda ona jak miejsce rozdarcia się czeluści Wszechświata.

Różnorodne kolory zawdzięczamy reakcjom chemicznym jakim poddawane są gazy i pyły.

Chociaż mgławica została odkryta przez James'a Dunlop'a w 1826 roku, to jednak dopiero teraz możemy ją podziwiać w pełnej okazałości.

Wśród najbardziej ciekawych zdjęć można znaleźć kompleks ponad 2 milionów gwiazd okalających rejon Omega Centauri znajdujący się 17 tysięcy lat świetlnych od Ziemi.

Warte zobaczenia są także zderzające się ze sobą galaktyki, których zdjęcia ukazano światu po raz pierwszy podczas akcji "100 godzin astronomii" w ramach Międzynarodowego Roku Astronomii.

Nie można też nie wspomnieć o wyjątkowo odległych od nas galaktykach spiralnych NGC 4921 i NGC 4522. Jedna z nich emituje gazy z prędkością aż 10 milionów kilometrów na godzinę. www.twojapogoda.pl

Które zdjęcia podobają się Wam najbardziej? Napiszcie w komentarzach na samym dole strony.

Dane: NASA.

Dzisiaj, 16:10

miniatura

Prognoza 16-dniowa: Jaka będzie pierwsza połowa czerwca?

Dzisiaj, 10:45

Koniec maja wreszcie przynosi bardzo ciepłą i słoneczną pogodę. Jednak już za kilka dni czeka nas jej załamanie. Mocno się ochłodzi i będzie obficie padać i grzmieć. Czy pierwsza połowa czerwca przyniesie nam powrót słonecznej i gorącej aury? Sprawdźmy.

miniatura

Nadciągają groźne burze z ulewami, gradem i wichurami

Dzisiaj, 09:20

Następnych kilkadziesiąt godzin zapowiada się niespokojnie z powodu nadciągających chmur burzowych, które przyniosą ze sobą błyskawice, ulewy, gradobicia i wichury. Temperatura pozostanie bardzo wysoka, a to oznacza, że będzie parno i duszno.

miniatura

W dobę tyle deszczu, ile u nas przez rok. Zginęły setki osób

Dzisiaj, 08:33

Tragiczne informacje napływają z południa Azji, gdzie rozpoczynająca się właśnie pora monsunowa przynosi katastrofalne powodzie. Nie dość, że padł rekord dobowej sumy opadów, to jeszcze rzeki zrównały z ziemią wiele wsi, powodując śmierć setek ludzi.

miniatura

Dmuchawiec może nas zatruwać groźnym ozonem

Niepokojącego odkrycia dokonali niemieccy naukowcy. Okazuje się, że popularne kwiatki, które rosną niemal na każdy trawniku przy naszych domach, mogą przy odpowiednich warunkach atmosferycznych produkować bardzo niebezpieczny dla człowieka ozon.