23 lipca 2012, 01:35

Piękne zdjęcia z Teleskopu Hubble'a

NASA zaprezentowała zbiór najpiękniejszych zdjęć wykonanych w ostatnich latach przez Kosmiczny Teleskop Hubble'a. Przekonacie się sami, że urokiem Wszechświata po prostu nie można się nacieszyć.

Zdjęcia są naprawdę oszałamiające, ponieważ teleskop po ostatniej w historii naprawie otrzymał nowe oko, czyli nowoczesną kamerę, dzięki której obrazy mają niespotykaną jakość.

Kolekcję zdjęć otwiera mgławica planetarna NGC 2818 w gwiazdozbiorze Kompasu. Wygląda ona jak miejsce rozdarcia się czeluści Wszechświata.

Różnorodne kolory zawdzięczamy reakcjom chemicznym jakim poddawane są gazy i pyły.

Chociaż mgławica została odkryta przez James'a Dunlop'a w 1826 roku, to jednak dopiero teraz możemy ją podziwiać w pełnej okazałości.

Wśród najbardziej ciekawych zdjęć można znaleźć kompleks ponad 2 milionów gwiazd okalających rejon Omega Centauri znajdujący się 17 tysięcy lat świetlnych od Ziemi.

Warte zobaczenia są także zderzające się ze sobą galaktyki, których zdjęcia ukazano światu po raz pierwszy podczas akcji "100 godzin astronomii" w ramach Międzynarodowego Roku Astronomii.

Nie można też nie wspomnieć o wyjątkowo odległych od nas galaktykach spiralnych NGC 4921 i NGC 4522. Jedna z nich emituje gazy z prędkością aż 10 milionów kilometrów na godzinę. www.twojapogoda.pl

Które zdjęcia podobają się Wam najbardziej? Napiszcie w komentarzach na samym dole strony.

Dane: NASA.

Dzisiaj, 23:17

thumbnail

Zjawisko, o którym nie masz pojęcia, a jest niezwykle groźne

Jeśli wypoczywacie nad brzegiem jeziora lub morza, to powinniście mieć się na baczności, bo zagrożenie stanowi zjawisko, o którym większość z nas nie ma pojęcia, a które bywa tragiczne w skutkach. Kilka dni temu uderzyło w Iranie zabijając 6 osób. Co to jest?

Poznaj 12 zupełnie nowych chmur. Ich zdjęcia zapierają dech

24 marca 2017, 11:47

Na łamach opublikowanego wczoraj Międzynarodowego Atlasu Chmur znalazło się aż 12 obłoków, które dotąd nie zostały jeszcze opisane, nie miały też swoich nazw. Niektóre zaobserwowano po raz pierwszy całkiem niedawno. Zobaczcie na zdjęciach jakie są piękne.

thumbnail

Końcówka marca będzie bardzo ciepła i słoneczna

24 marca 2017, 09:35

Chociaż kalendarzowa wiosna rozpoczęła się kilka dni temu, to jednak w pełni jej powiewów nie mogliśmy jeszcze poczuć. To się zmieni na początku przyszłego tygodnia, gdy spodziewamy się dużego ocieplenia, a do tego pogodnego, błękitnego nieba w całej Polsce.

Koniec ze zmianą czasu? Tego chcą posłowie PiS i Kukiz

24 marca 2017, 08:11

Posłowie PiS i Kukiz'15 wyszli z inicjatywą skończenia ze zmianą czasu. Według nich z tego archaicznego rozwiązania żadnej oszczędności energii już nie ma. Rodzi się jednak istotne pytanie, w którym czasie powinniśmy zostać, zimowym czy letnim? Bez różnicy? Otóż nie!