Piękne zdjęcia z Teleskopu Hubble'a

23-07-2012, 01:35

Piękne zdjęcia z Teleskopu Hubble'a

Zobacz więcej w kategorii: Wiadomości astronomiczne

NASA zaprezentowała zbiór najpiękniejszych zdjęć wykonanych w ostatnich latach przez Kosmiczny Teleskop Hubble'a. Przekonacie się sami, że urokiem Wszechświata po prostu nie można się nacieszyć.

Zdjęcia są naprawdę oszałamiające, ponieważ teleskop po ostatniej w historii naprawie otrzymał nowe oko, czyli nowoczesną kamerę, dzięki której obrazy mają niespotykaną jakość.

Kolekcję zdjęć otwiera mgławica planetarna NGC 2818 w gwiazdozbiorze Kompasu. Wygląda ona jak miejsce rozdarcia się czeluści Wszechświata.

Różnorodne kolory zawdzięczamy reakcjom chemicznym jakim poddawane są gazy i pyły.

Chociaż mgławica została odkryta przez James'a Dunlop'a w 1826 roku, to jednak dopiero teraz możemy ją podziwiać w pełnej okazałości.

Wśród najbardziej ciekawych zdjęć można znaleźć kompleks ponad 2 milionów gwiazd okalających rejon Omega Centauri znajdujący się 17 tysięcy lat świetlnych od Ziemi.

Warte zobaczenia są także zderzające się ze sobą galaktyki, których zdjęcia ukazano światu po raz pierwszy podczas akcji "100 godzin astronomii" w ramach Międzynarodowego Roku Astronomii.

Nie można też nie wspomnieć o wyjątkowo odległych od nas galaktykach spiralnych NGC 4921 i NGC 4522. Jedna z nich emituje gazy z prędkością aż 10 milionów kilometrów na godzinę. www.twojapogoda.pl

Które zdjęcia podobają się Wam najbardziej? Napiszcie w komentarzach na samym dole strony.

Dane: NASA.

Potężne trzęsienie ziemi w Meksyku

Dzisiaj, 17:29

Meksyk nawiedził w ostatnich godzinach jeden z najsilniejszych wstrząsów ziemi od początku tego wieku. Mieszkańcy, którzy przygotowują się do świąt, wpadli w panikę. Zakołysały się wieżowce w Mexico City.

thumbnail

Coraz groźniejsze przymrozki. Mogą spowodować klęskę

Dzisiaj, 09:10

Ostatnie noce i poranki przyniosły w całym kraju przymrozki. Miejscami przy gruncie temperatura potrafiła spaść nawet do minus 8 stopni. Kiedy mróz ustąpi i czy będzie groźny dla upraw w następnych tygodniach?

Na Mount Everest zeszła najbardziej zabójcza lawina

Dzisiaj, 08:44

Na stokach Mount Everestu zeszła dzisiaj najtragiczniejsza lawina w historii. Porwała ze sobą 16 osób. Matka wszystkich gór przeżywa doroczny najazd turystów. Jeden z nich wkrótce skoczy ze szczytu.

Fatalna pogoda w czasie kanonizacji Jana Pawła II

Bardzo niepomyślnie prezentują się prognozy pogody na dzień kanonizacji papieża Jana Pawła II i Jana XXIII. Co więcej, od dłuższego czasu się one nie poprawiają. Czego pielgrzymi powinni się spodziewać?

thumbnail

Burza nad Warszawą to skutek wielkiej suszy w Chinach?

Naukowcy odkryli wyraźny związek między pogodą panującą choćby w Warszawie, a tym co dzieje się na niebie nad Antarktydą. Co ma piernik do wiatraka? Okazuje się, że znacznie więcej niż dotąd sądzono.