Wybierz się w zapierającą dech podróż po Mgławicy Oriona

NASA opublikowała niezwykły film, dzięki któremu możemy odbyć zapierającą dech w piersi podróż po słynnej Mgławicy Oriona, którą możecie dostrzec na nocnym niebie gołym okiem.

Mgławica Oriona. Fot. NASA.

Jest to najbardziej szczegółowa mapa tego obiektu w historii badań kosmosu. Wizualizacja powstała na podstawie zdjęć wykonanych w świetle widzialnym i podczerwieni, a uzyskanych z Kosmicznego Teleskopu Hubble'a i Kosmicznego Teleskopu Spitzera.

Trzeba przyznać, że naukowcy z Caltech/IPAC i Space Telescope Science Institute wykonali kawał dobrej roboty, bo stworzona przez nich wizualizacja 3D może uświadomić nam, jak jedna z najpopularniejszych mgławic naszego nieba, jest fascynującym miejscem, gdy popatrzymy na nią z zupełnie innej perspektywy, niedostępnej z naszej planety.

Podczas wirtualnej podróży po mgławicy, która oddalona jest od nas o 1350 lat świetlnych, będzie latać pośród zjonizowanych obłoków helu, wodoru i pyłu międzygwiezdnego, które liczą sobie blisko 2 miliardy lat. To własnie tam rodzą się nowe gwiazdy.

Fot. TwojaPogoda.pl / YouTube / Space Telescope Science Institute.